Ο Σύλλογος Γυναικών Μεγάλης Παναγίας προκηρύσσει τον 11ο Αγώνα Ορεινού Τρεξίματος «ΞεΣκουριάΖω» που θα διεξαχθεί στις 6 Οκτωβρίου 2024 στο όρος Κάκαβος στη Μεγάλη Παναγία Χαλκιδικής.

Τεχνική Περιγραφή Αγώνα 24km

Ο αγώνας ξεκινάει μέσα από το χωριό της Μ. Παναγιάς με αφετηρία και τερματισμό την πλατεία του χωριού (Χοροστάσι) η οποία βρίσκεται στα 430m υψόμετρο. Περνώντας μέσα από τους δρόμους και τα στενά σοκάκια του χωριού ανηφορίζει προς την Εκκλησία της Παναγούδας σε υψόμετρο 480m, μια θέση με υπέροχη θέα πάνω από το χωριό. Εδώ τα σπίτια του χωριού έχουν τελειώσει και ακολουθούμε δασικό δρόμο για 900m μέχρι την θέση Λακούδια σε υψόμετρο 560m. Έχοντας διανύσει μέχρι εδώ οι αθλητές το πρώτο 1,5 χιλιόμετρο της διαδρομής φτάνει η ώρα να αφήσουν το δρόμο και να αρχίσουν να διασχίζουν μέρος του δικτύου των μονοπατιών του Όρους Κάκαβος.

Για τα επόμενα περίπου 3,5km η διαδρομή κινείται σε μονοπάτι ανηφορικής κλίσης μέχρι να φτάσει στον πρώτο σταθμό υποστήριξης στα 5,0km και σε υψόμετρο 700m. Ακολουθούν 600m δασικού δρόμου και άλλα 60m υψομετρικής διαφοράς (760μ) μέχρι το σημείο που ξαναμπαίνουμε σε μονοπάτι και αρχίζουμε να κατηφορίζουμε για 1.3km μέχρι τα 670m υψόμετρο. Mέσα από πανέμορφο δάσος φτάνουμε προς την θέση «Σκουριές» αντικρίζοντας το εργοστάσιο και την καταστροφή την οποία έχει υποστεί το δάσος του Κακάβου.
Στο σημείο αυτό οι αθλητές βγαίνουν σε χωματόδρομο τον οποίο ακολουθούν για 700m περίπου. Ακολουθούν περίπου 2 km (500m ασφάλτινου δρόμου και 1,5km χαλικόδρομου/χωματόδρομου), μέχρι να ξαναμπούνε σε μονοπάτι σε δάσος Οξιάς για 1,2km. Βγαίνοντας από το μονοπάτι ο δεύτερος σταθμός εφοδιασμού απέχει μόλις λίγα μέτρα. Αριστερά μας και κατά μήκος αυτών των 2 χιλιομέτρων βρίσκονται οι περίκλειστες εγκαταστάσεις του μεταλλείου των Σκουριών που θέτει σε κίνδυνο το δάσος και τα νερά μας. H συνολική απόσταση μέχρι εδώ είναι περίπου 11km και το υψόμετρο 730m.
Λίγο μετά τον σταθμό αρχίζει η διαδρομή να κατηφορίζει έντονα μέσα από μονοπάτι μέχρι το χαμηλότερο σημείο του αγώνα στα 280m. Για να φτάσουνε εδώ οι αθλητές χρειάζονται άλλα 4km από τα οποία τα 2,5km είναι μονοπάτι έντονης κατηφορικής κλίσης.

Η συνολική απόσταση μέχρι εδώ είναι 15km και στο σημείο αυτό βρίσκεται ο 3ος σταθμός υποστήριξης των αθλητών.
Από το σημείο αυτό αρχίζει και το κομμάτι με την πιο έντονη κλίση στην διαδρομή μιας και οι αθλητές από τα 280m υψόμετρο, μέσα σε 1,8km μονοπατιού, πρέπει να ανέβουν στα 680m (+400m) όπου και βρίσκεται βοηθητικός σταθμός υποστήριξης.

Συνεχίζοντας τη διαδρομή, λίγο πριν τα 18km συναντάμε δασικό δρόμο τον οποίο χρησιμοποιούμε για 270 μέτρα μέχρι το επόμενο μονοπάτι μήκους 1,2km που κατεβαίνει γρήγορα στα 610m και τον 4ο και τελευταίο σταθμό υποστήριξης για να ξεκινήσει αμέσως μετά η τελευταία ανάβαση μέσα από μονοπάτι που θα μας πάει μέχρι περίπου στα 700m υψόμετρο.
Έχοντας διανύσει λίγο περισσότερο από 21km και βρισκόμενοι στα 690m υψόμετρο βγαίνουμε σε δασικό δρόμο που κατηφορίζει προς το χωριό. Τον ακολουθούμε για περίπου 1km μέχρι να μπούμε στο τελευταίο μονοπάτι μήκους 2km και έντονης κατηφορικής κλίσης που μας βγάζει μέσα στο χωριό και σε υψόμετρο 430 μέτρα. Το τοπίο από εδώ και πέρα αρχίζει να αλλάζει. Το πυκνό δάσος δίνει την θέση του σε αραιότερη βλάστηση και σε μερικά μικρά λιβαδάκια. Το μονοπάτι αυτό είναι διαφορετικό από ότι συναντήσαμε μέχρι τώρα. Στενό σε σχέση με τα προηγούμενα, με βράχινα κομμάτια θεωρείται αρκετά πιο τεχνικό. Μετά το τέλος του μονοπατιού μπαίνουμε στα πρώτα σπίτια του χωριού και το σημείο του τερματισμού απέχει μερικές εκατοντάδες μέτρα.

Κατέβαστε το αρχείο gpx της διαδρομής